Anläggningskort

1 jul – 31 dec 950kr
Kalendermånad 250kr
Per gång 100kr/häst

Som privathästägare har du möjlighet att betala in en anläggningsavgift som ger dig möjlighet att disponera ridhus och paddock de tider ridskolan inte bedriver verksamhet. Löst anläggningsavgift gäller per häst (du får vara flera ryttare)

För att lösa anläggningsavgift ska du vara medlem i Kungsörs Ridklubb.

Kontakta oss ridskolan på info@kungsorsridklubb.se så får du en faktura från oss.

Om du vill börja disponera anläggningen mitt i en betalningsperiod betalar du för det antal månader det gäller fram till den nya perioden startar. Avgiften är då 250,-/månad fram till ny betalningsperiod.

Med betalning via Epassie tillkommer 15%

Som privathästägare är du självklart välkommen till olika aktiviteter som vi ordnar, det kan vara till exempel dressyrträning eller hoppträning. Ta för vana att titta på anslagstavlan i ridskolestallet eller ridhuset där olika aktiviteter anslås.

Vid vistelse på anläggningen skall framtagna regler och föreskrifter följas. Gällande policys och regler för Kungsörs Ridklubb hittar ni här.

Fler regler som kan vara bra att tänka på

• Parkering sker endast på parkeringen.
  • Håll rent efter dig.
  • Knacka och invänta svar innan ni öppnar porten.
  • Tänk på att visa och ta hänsyn till befintliga ekipage.
  • Godkänd hjälm med knäppt hakband skall bäras vid all ridning, longering och tömkörning. Gäller hela anläggningen/området.
  • Longering och löshoppning endast i samförstånd med övriga ryttare.
  • Hoppning får göras i samförstånd med övriga ryttare. Hindermaterial ställs tillbaka på sin plats.
  • Endast av klubben godkända och utsedda lärare får undervisa på anläggningen.
  • Tänk på att detta är en ridskola med många yngre elever som tar intryck av vad de ser. Så uppför dig korrekt mot din häst och visa hänsyn till varandra och lektionsverksamheten.
  • Släck efter dig på utebanan.
  • Mocka efter dig.
  • Om din häst är en fara för andra som rider skall du utgå omedelbart.
  • Anläggningsavgiften ska vara betald innan ni använder anläggningen. Om så inte skett påföres en avgift på 100 kr. Avgiften räknas från det datum som man ridit första gången.

Välkomna!

Aktivitetskalender Ridhusschema